Thursday, November 6, 2008

hantaran


hantaran
sememangnya cantik dilihat sewaktu kite menghadiri majlis perkahwinan...hantaran dihantar kepada belah perempuan and pihak perempuan akan membalas kepada pihak lelaki dgn nisbah yang ganjil...

sememangnya ianya adat (setahu aku la) bukanlah perkara wajib tetapi telah menjadi tradisi kita iaitu hantaran semestinya ada dengan perkara-perkara yang ditetapkan.

kadang-kadang aku kesian mendengar rintihan pengantin tanpa mengire lelaki ataupun perempuan dgn bebanan kewangan yang dihadapi dalam persiapan hantaran...kesian beb

perkara yang sememangnya adat telah menjadi seolah-olah perkara yang wajib...sehingga membebankan orang...ade yang sampai takut nak kawin sebab perkara-perkara ini.

wallah hu alam

4 comments:

madier said...

taknak citer pasal hantaran ni...

pasal hset tu...mung try ler survey rege Msia..pastu aku survey harga kat sini..pastu mung compare ler...sebab aku pun tak sure sgt murah ke tak murah...kalau murah pun,berbaloi ke dgn kos2 lain...hheheh...kalu dah siap kira..nak kirim..aku cam biasa ler...bereh ajerrrr...

tapi kalu hset yg contract kat sini memang murah giler ler...siap free lagi...

hisyamrahman said...

di...mung tgk ke aku hpnokia communicator e90..rege kat malaysiadlm 2500RM....

se lagimung tlg tgk hp iphone..16gb...kat sini dalam 2700 la...

tgl die...kalu sekali dgn transportation guane????

madier said...

insyaallah....

madier said...

mung try tgk web ni...aku doh ckp..kalu wat contract..memang leh dpt freepun hset ni...ni salah satu kedai hset...byk lagi kedai nya..

http://www.dialaphone.co.uk/phone/Nokia_E90/

nanti aku try tgk harga kalau "pay as u go"...

disinari bulan

disinari bulan
gambar diambil pada 19 Julai 2008 jam 9.30 pm

planning

a process that includes defining goals, establishing strategy, and developing plans to coordinate activities.

majlis aqiqah afeeq

majlis aqiqah afeeq