Monday, December 29, 2008

it has been a while


assalamualaikum wbt

it has been a while for me to write something in my blog. i'm tight with my work and homework(mba assignment :( ). i definitely counting day to complete my mba. this final semester really test me...load of assignment and presentation to be done. sighhhhh

i do believe that Allah will grant me with all His Kindness if i'm patient enough and alway pray for it. i hope i will complete my assignment ASAP and will get a flying color result. wish me all the best my friends.

picture above was taken during the time i'm struggling to finish my assignment for marketing management. hahahaha...release tension ma....

i surely can't wait to finish my final exam on 17 january due to payback time for my family. i'm grateful to Allah for understanding wife. she alway there for me. help me and support me. thanks sayangku.

thanks to my parent and abah idham for the support. thanks so much, i really don't know how to repay whatever that all of you done to me.

thanks to everyone else that support me, wishing me luck and comfort me when i'm stressful. thanks.

Ya Allah, do grant me with all Your Kindness and Blessing. Give me patient, creativity, and knowledge in completing my mba. Grant me with excellent results. Alhamdullilah Ya Allah for whatever You have done toward me. Thanks Allah.

Monday, December 8, 2008

tinggi2 pun kene keja jugak


dah lama tak menulis dlm blog nie...keje banyak la sikit...ari nie cuti...so sempat la aku menulis sedikit mengenai pencarian rezeki.

kebanyakan insan yang mencari rezki sudah pasti nye akan mengeluh mengenai pekerjaan yang mereka lakukan...ade yang mengeluh keje penat...ade yang mengeluh keje tak syok...ade yang mengeluh gaji kecik...dsbnya...

itulah norma kite sebagai insan yang sentiasa tidak puas dengan rezeki dan kenikmatan yang Allah berikan kepada kite...aku pun mungkin tergolong dalam golongan ini...

walaubagaimanapun, ingin aku mengajak sahabat-sahabat ku sekalian mengenai kesusahan insan lain yang mencari rezki seperti insan yang mengendalikan skylift ini...gamba ini aku tangkap sewaktu aku ade mesyuarat kat kl....asalnya nak tangkao gambar klcc tapi dilindungi oleh kerja-kerja pembinaan nie....

so, aku tangkaplah angle yang seboleh mungkin. biler aku mengenangkan nasib org yang mengendalikan skylift ini...terdetik aku...untung aku berkerja sekarang...tak yah nak bersabung nyawa...ye la...mati, setiap org akan menghadapinye...tapi macam insan ini, konfem2 dia getar nyer...bayangkanlah...waktu ujan pun kenen duduk kat atas tu...
pergh..gayat weh....

so, kite kene la bersyukur dengan kenikmatan serta rezki yang Allah berikan tetapi kenyataan ini bukanlah bermakna kite kene duduk dalam keadaan kite selama2nya, kite kenelah berusaha untuk sentiasa memajukan hidup kite....

wallahualam

Miniclip Game - Paintball

disinari bulan

disinari bulan
gambar diambil pada 19 Julai 2008 jam 9.30 pm

planning

a process that includes defining goals, establishing strategy, and developing plans to coordinate activities.

majlis aqiqah afeeq

majlis aqiqah afeeq