Tuesday, November 11, 2008

bangkok city


pada 02 Nov 08 aku telah berangkat ke bangkok dgn satu matlamat iaitu melihat....
hahaha....tu musti ade org yang berfikir kebiruan...aku pigi utk melihat kilang yang membuat bangunan dengan cara yang lebih cepat serta canggih...ianya menggunakan konsep modular system...boleh siap dalam masa 3 bulan berbanding cara konvensional 11/2 tahun...finishing dia lak..mmg kelas...ikut selera serta kemampuan kite.

yang nie...dinamakan tuk-tuk kalau tak salah aku...tapi aku tak naik la...sbb kontraktor yang bawak delegasi aku dah sediakan van...terasa nak naik...tapi tak dan la...

sewaktu aku dok tgh layan kopi sesorang kat tepi jalan bangkok...ternampak makcik nie...tgh susun selipar...kesian aku tgk...dah tua...tetapi masih lagi mencari rezki...

yang nie pulak...hiasan bagi sambutan krismas di bangkok...kaw2nyer depa hias...banyak giler beb dia punya hiasan...aku tangkap satu dua je la....

perniagaan di tepi jalan je....kat bangkok...banyak penjaja-penjaja yang menjual pelbagai jenis juadah serta minuman...so...masa diaorg otw ke off ke..singgah sat...beli apa yang nak..teruskan perjalanan. aku tak nampak lak...majlis perbandaran dia ligan penjaja kat sini.

yang nie...aku amik kat airport dia masa nak balik...kene menggene dgn sambuatan keagamaan diaorg kot...

salah satu ukiran di salah sebuah taman di tengah bandaraya bangkok. kalau tanya aku apa dia...aku akan kata seni...sukar digambarkan

yang nie pulak...suasana di arab street di bangkok...banyak giler kedai pak arab...jual sea food...sedap lak tu...rege tak tau sbb kontraktor bayar...amin

seterusnya adalah gambar matahari baru nak terbit...aku amik dari tingkat hotel aku...

yang nie...hotel aku dok...grand mercure@park avenue...di jln soi 22...dekat dengan hotel kepunyaan queen elizabeth...hotel imperial

kalau tanya aku...mcm mana bangkok...aku tak leh nak gambarkan macam mana la...sebab..tak sempat nak jalan...sampai ptg 2hb tu...lepak hotel, pastu makan malam, tido...3hb..pagi2 dah pegi kilang..ade dua kilang...perjalanan pegi dan balik dekat 4 jam....so...sampai nak dekat maghrib, rehat, makan, tido

4hb, pagi tu gi jln shopping mall 2 jam...terus ke airport..so, aku tak menjelajah la kirenya bangkok nie...


8 comments:

madier said...

kalu tanya bangkok camne,ko ckp taktau eik...tapi kalu tanya danok camne,sure leh jawab kot...hahahaaha......

jgnkan bangkok..golok,danok pun lum jejak lagi...hehehe

p/s:ada member kat sini beli d90(cam kamera mung)...700pound..berbaloi ke?

danny said...

danok? hehehe... aku ke bukit kayu itam je. Fitikkk...

hisyamrahman said...

madier: buleh caye ke die...mung rase aku sampai ke phuket doh...muahahahaha

die..d90 kalu 700pound kali tujuh...doh dkt 4900rm...mahal die...sini baru 4100rm, dia bg kit lens je la...tapi aku tok tahu lok...pakej dia guane...dpt 3 extra lens ke kat denung...kalu body+ 3 lens...kire ok la tuh....

danny: bukannye ko pakat buat border pass ke ne dgn bob pen...huhuhu

madier said...

cokdang..mana kali 7 lening gu..kali 5.7 jer...pound doh turun kang...

dok tau ler aku mahal ke muroh...

nan:dpt jengok je nan...gi lum lagi..fitikkk..lama dok dgr pkataan tu...

hisyamrahman said...

gu..kalu kali 5.7 pung doh berape ...>< 4000rm...tapi die...kat sana, ade pakej degn lens..kdg2 sampai 3 lens dia bg...kalu gitu mmg comel la die...

hp aku guane? aku tgk doh site mung beri...semua dgn kontrak...mampuih....

Mc Zue said...

Takbai pun best jugak...masuk jer secara haram. naik bot tambang baru rm1

hisyamrahman said...

bahaya zue...haram2 nie..kang kene tembak buto je...

danny said...

Dulu pernah sekali naik bot merentasi sungai golok, tidur kat Weng dalam wilayah Thailand. Naik lori pikup ramai2.

Masa tu dalam xpdc berbasikal keliling Malaysia, pas spm. Bebudak sangat lagi... kalau sekarang la, memang tak pergi la. Nasib baik la tak jadi apa2...

Masa kat uum, ramai kwn2 pi Danok. Aku takat bukit kayu itam je, makan durian dan Fitik hehehe

disinari bulan

disinari bulan
gambar diambil pada 19 Julai 2008 jam 9.30 pm

planning

a process that includes defining goals, establishing strategy, and developing plans to coordinate activities.

majlis aqiqah afeeq

majlis aqiqah afeeq