Monday, December 8, 2008

tinggi2 pun kene keja jugak


dah lama tak menulis dlm blog nie...keje banyak la sikit...ari nie cuti...so sempat la aku menulis sedikit mengenai pencarian rezeki.

kebanyakan insan yang mencari rezki sudah pasti nye akan mengeluh mengenai pekerjaan yang mereka lakukan...ade yang mengeluh keje penat...ade yang mengeluh keje tak syok...ade yang mengeluh gaji kecik...dsbnya...

itulah norma kite sebagai insan yang sentiasa tidak puas dengan rezeki dan kenikmatan yang Allah berikan kepada kite...aku pun mungkin tergolong dalam golongan ini...

walaubagaimanapun, ingin aku mengajak sahabat-sahabat ku sekalian mengenai kesusahan insan lain yang mencari rezki seperti insan yang mengendalikan skylift ini...gamba ini aku tangkap sewaktu aku ade mesyuarat kat kl....asalnya nak tangkao gambar klcc tapi dilindungi oleh kerja-kerja pembinaan nie....

so, aku tangkaplah angle yang seboleh mungkin. biler aku mengenangkan nasib org yang mengendalikan skylift ini...terdetik aku...untung aku berkerja sekarang...tak yah nak bersabung nyawa...ye la...mati, setiap org akan menghadapinye...tapi macam insan ini, konfem2 dia getar nyer...bayangkanlah...waktu ujan pun kenen duduk kat atas tu...
pergh..gayat weh....

so, kite kene la bersyukur dengan kenikmatan serta rezki yang Allah berikan tetapi kenyataan ini bukanlah bermakna kite kene duduk dalam keadaan kite selama2nya, kite kenelah berusaha untuk sentiasa memajukan hidup kite....

wallahualam

4 comments:

KOYAN said...

dengan bersyukur maka akan datang lah redha bersama kita..bila kita redha atas setiap perkara..maka kita telah mendapat ketenangan jiwa mukmin..sesungguhnya ketenangan itu adalah syurga di dunia.

hisyamrahman said...

alhamdullilah sheikh...benar sekali kata-kata mu itu sheikh...semoga kite semua akan dikurniakan sifat kesyukuran...InsyaAllah

madier said...

syukur..alhamdulillah

danny said...

ada kije skrg pun syukur...

disinari bulan

disinari bulan
gambar diambil pada 19 Julai 2008 jam 9.30 pm

planning

a process that includes defining goals, establishing strategy, and developing plans to coordinate activities.

majlis aqiqah afeeq

majlis aqiqah afeeq