Wednesday, September 24, 2008

hadiah raya

kelmarin kecoh di televisyen pasal pemberian kuih raya ataupun hamper kepada kakitangan kerajaan....aku pelik sungguh la...pemberian kuih raya ataupun hamper raya tu pun rasuah ke??? pada aku...kuih raya adalah perkara yang utk kite nikmati bersama....satu lagi...kenapa perkara kuih raya yang diperbesarkan...banyak lagi perkara yang berlaku kat negera kite nie yang melibatkan rasuah yg bernilai jutaan ringgit malaysia....

kes kecik kecoh...kes besar senyap...adakah itu keadilan namanya...aku teringat satu kisah cikgu sekolah ditangkap kerana membuat perniagaan supply kertas a4...yang jualannya x la sebesar mana...kene tangkap...tapi yang kes eric chia...macam banyak je nama tidak dikeluarkan...tu kes besar giler tuh...sampai bangkrap la perwaja....

haiya...wa tak mau komen banyak la...sebab...kite mentimun...cuma kite berkata dan menegur mengikut keupayaan kita...so...sediri pikirla kan....

dikesempatan ini, aku ingin mengucapkan selamat hari raya, maaf zahir dan batin dan halalkan makan, minum, hutang x mau tuntut ke dsbnya....

7 comments:

ikan said...

selamat hari raya, maaf zahir batin encik...
saya tau saya tak banyak dosa kat encik... encik la sahabat saya...

kuih raya saya tak de ke encik? heh!

danny said...

Gitulah fitrah manusia. Semua pemberian ni boleh ditafsirkan berbeza bagi setiap orang. Bergantung pada persepsi memasing, base kpd pendefinasian value and etika. Bagi kita, kita ikhlas kan?

Apa pun selamat hari raya. maaf atas segala kesilapan selama kita seopis, seblog, semerempit, sememanjat gunung dll. Halalkan makan minum.

madier said...

pehh..ada blog tu...semangat tu..jgn marah sgt gu...biasa ler tu....

ape2 pun..selamat hari raya..maaf zahir batin...

hisyamrahman said...

buat puan ikan...aku mintak maap jugak...aku mmg manyak salah dgn ko...kutuk kaw2nyer...sori dd...0-0 ye...

buat org putih yang makan tempoyak...alamak terkutuk lagi...0-0 jugak ne...

buat org uk...lama aku tok dengar citer dr mu....sorry di...mu jangan lupa belikan jersi mu utk aku nanti...hahahaha...di, selamat hari raya...0-0 deh

danny said...

MU? apa kelas MU... hehehe

hisyamrahman said...

hahaha...kalau mu ntah ape2...nu lagi la ntah ape2...muahahaha

madier said...

MU ke?bereh...duit masuk akaun msia jer..hahaha..tapi skang ni byk jersi made in china..hahaha..

MU ngan NU sama jer...Go Liverpool Go....

hahahaa..jgn ler segan2 nak jengok blog hamba yg hina ni...http://jupemungdenung.blogspot.com

disinari bulan

disinari bulan
gambar diambil pada 19 Julai 2008 jam 9.30 pm

planning

a process that includes defining goals, establishing strategy, and developing plans to coordinate activities.

majlis aqiqah afeeq

majlis aqiqah afeeq